Aktualności

Zwiększenie poziomu wiedzy rodziców o problemach zdrowia psychicznego i potrzebach emocjonalno- społecznych dzieci/ uczniów, powstałych m.in. wskutek izolacji społecznej

   W dniach 16-24.11.2021r. podczas zebrań z rodzicami przeprowadzono pedagogizację, w której poruszono  zagadnienia pandemii koronawirusa, która w marcu dotarła również do Polski, ma ona ogromny wpływ nie tylko na fizyczne i psychiczne zdrowie ludzi. Swoje piętno odciska również na gospodarce, codziennych nawykach, metodach pracy i edukacji. I choć wszystkie skutki pandemii COVID-19 poznamy dopiero za jakiś czas, już teraz możemy obserwować jej wyraźny wpływ na relacje społeczne.

Izolacja społeczna negatywnie wpływa na zdrowie psychiczne i samopoczucie, badania pokazują, że jest ona źródłem negatywnych skutków.

Podczas spotkania zwrócono uwagę na potrzebę pomocy dzieciom i młodzieży przeżywającym kłopoty i trudności, spowodowane m.in. skutkami izolacji społecznej podczas epidemii COVID-19 oraz zapewnienie im adekwatnego wsparcia psychologicznego. To także trudna sytuacja dla rodziców. Trudno być jednocześnie dobrym rodzicem i dobrym pracownikiem. Gdy nie dajemy już sobie rady z naszymi emocjami warto skorzystać z pomocy, dlatego polecam poradnik dla rodziców: „Potrafię się zatrzymać… ale jak to zrobić?!” Rodzicielstwo w czasach #zostańwdomu.

Rodzicielstwo w czasach #zostańwdomu. Poradnik dla rodziców: „Potrafię się zatrzymać… ale jak to zrobić?!” – FDDS dla rodziców

Od 6 września działa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 800 605 dzieci i młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.

Zacznijmy dbać o nasze relacje społeczne oraz psychiczne i fizyczne zdrowie, by jak najmniej odczuwać skutki izolacji społecznej.

Zrzut ekranu 4.jpg Zrzut ekranu 5.jpg Zrzut ekranu 6.jpg