KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W ŻMUDZI
NA LATA SZKOLNE 2023 – 2027
Koncepcja Pracy Szkoły Podstawowej w Żmudzi na lata szkolne 2023-2027
Działania dydaktyczno - wychowawcze Pobierz
Zarządzanie i organizacja Pobierz
Baza lokalowo - dydaktyczna Pobierz
MODYFIKACJA KONCEPCJI SZKOŁY WYNIKAJĄCA Z PRZEPROWADZONYCH DEBAT Z UCZNIAMI, NAUCZYCIELAMI, RODZICAMI, PRACOWNIKAMI SZKOŁY ORAZ PRZEDSTAWICIELAMI RÓŻNYCH INSTYTUCJI ZATWIERDZONA DO REALIZACJI NA POSIEDZENIU RADY PEDAGOGICZNEJ W DNIU 30 STYCZNIA 2014 R
1) Więcej dyskotek;
2) Dzień Taty;
3) Wycieczki, spacery;
4) Oglądanie telewizji w szkole;
5) Własne szafki;
6) Więcej zajęć ruchowych;
7) Dodatkowe zajęcia: taniec, plastyka muzyka;
8) Dzień plastyki, informatyki, języka angielskiego;
9) Dzień Zwierzaka
1) Założenie radiowęzła /muzyka, życzenia urodzinowe, komunikaty/;
2) Skrzynka pomysłów, ważnych spraw;
3) Bal: Pory roku;
4) Częstsze dyskoteki;
5) Dyżury uczniowskie /po 1 przedstawicielu klasy/ ;
6) Dzień bez pracy domowej – dwa razy w miesiącu/;
7) Sklepik szkolny;
8) Turnieje dla dziewczyn;
9) Zamykane szafki na książki;
10) Zawieranie kontraktów
11) Konkurs „Mam Talent”
1) Stworzenie Programu Poprawy Efektywności Kształcenia
2) Podwyższenie wyniku sprawdzianu szóstoklasisty
3) Założenie suszarek i podajników mydła w łazienkach
4) nauczycielskich i uczniowskich
5) Organizacja konkursów międzyszkolnych
6) Realizacja programu Zdrowy styl życia
7) Realizacja programu „W –f z klasą”
8) Programy innowacyjne z języka polskiego i angielskiego
9) Praca metodą projektów
10) Pisanie projektów wykorzystujących fundusze unijne
Najlepsi z najlepszych – nagroda ufundowana przez dyrektora:
1) Medal dla najlepszego ucznia
2) Puchar przechodni - klasa z najlepszą średnią w nauce
3) Puchar przechodni – klasa z najlepszą średnią z zachowania
1) Częstsze kontakty z nauczycielami (zeszyt „Korespondencji nauczyciel-rodzic”);
2) Pomoc w organizacji wycieczek i imprez, drobne remonty
3) Systematyczna kontrola rodziców nad osiągnięciami swoich dzieci
4) Inicjowanie przez rodziców spotkań z ciekawymi ludźmi
5) Koła zainteresowań przygotowujące do sprawdzianu
6) Indywidualne podejście do ucznia
7) Sprawiedliwe ocenianie
1) Wykonanie szafek w szatni
2) Możliwość otwierania klas przy odpowiednim zachowaniu uczniów
1) Zorganizowanie imprezy charytatywnej i przeznaczenie dochodu na zakup szkolnego radiowęzła
1) TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI
2) STOWARZYSZENIE „PRZYTULISKO”
3) POLICJA/ POGADANKI, SPRAWDZANIE AUTOKARÓW
4) STRAŻ /WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE PRZYGOTOWYWANIA PRÓBNYCH EWAKUACJI/
5) STRAŻ GRANICZNA /BEZPIECZNE FERIE/
6) STAROSTWO /WARSZTATY EKOLOGICZNE DLA UCZNIÓW, ORGANIZACJA IMPREZ POWIATOWYCH
7) GMINNY OŚRODEK KULTURY
8) OPIEKA SPOŁECZNA-WSPÓŁPRACA Z ASYSTENTEM RODZINY
9) GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
10) PORADNIA PSYCHOLOGICZN0 – PEDAGOGICZNA W DUBIENCE
11) GIMNAZJUM PUBLICZNE W ŻMUDZI
12) STOMATOLOG – PRZEGLĄDY DLA DZIECI
13) OŚRODEK ZDROWIA W ŻMUDZI
14) INSTYTUT PAMIĘCI NARODOWEJ /LEKCJE, GRA EDUKACYJNA/
15) SANEPID /PROGRAMY PROFILAKTYCZNE/
16) PZU /NAGRODY DLA DZIECI/
17) WSPÓŁPRACA ZE SZKOŁAMI W ZAKRESIE ORGANIZACJI I UDZIAŁU UCZNIÓW W KONKURSACH
18) PARAFIA RZYMSKO – KATOLICKA W ŻMUDZI
19) PRAFIA RZYMSKO – KATOLICKA W KLESZTOWIE
20) LUBELSKIE SAMORZĄDOWE CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W CHEŁMIE
21) STOWARZYSZENIE WSPIERANIA AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ „STELLA”
22) GMINNA KOMISJA DO SPRAW ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
23) NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ „AMIMED” W ŻMUDZI
24) WOJEWÓDZKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO W CHEŁMIE
25) ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY „WRZOS”
26) KLUB SPORTOWY „VICTORIA ŻMUDŹ”
27) GIMNAZJUM PUBLICZNE W ŻMUDZI
28) RADA RODZICÓW W ŻMUDZI
29) SZKOŁY Z POWIATU CHEŁMSKIEGO I HRUBIESZOWSKIEGO W ZAKRESIE UDZIAŁU W KOMISJACH KONKURSOWYCH
kierunki rozwoju. Koncepcja odgrywa rolę drogowskazu. Wszystkim członkom społeczności szkolnej wytycza ten sam kierunek działania, mający na celu stworzenie Szkoły przyjaznej i bezpiecznej ukierunkowanej na wszechstronny rozwój ucznia. Koncepcja ulega zmianom i modyfikacjom stwarzając możliwość kreatywności i wprowadzania nowych rozwiązań. W jej tworzenie i modyfikowanie zaangażowane będą różne podmioty mające wpływ na tworzenie Szkoły demokracji: nauczyciele, uczniowie, rodzice, władze gminy, instytucje wspierające szkołę. Koncepcja Szkoły ściśle wiąże się z dokumentami szkoły:
1) Statutem Szkoły
2) Programem Profilaktyki
3) Programem wychowawczym
4) Rocznym planem pracy
1) Ewaluacja odbywać się będzie w etapach:
a) ewaluacja wewnętrzna – przeprowadzana na zakończenie każdego roku szkolnego, ocena efektów podjętych działań, wprowadzenie ewentualnych zmian w programie na następny rok szkolny;
b) ewaluacja końcowa – przeprowadzana na zakończenie realizacji programu rozwoju szkoły, podsumowująca osiągnięte wyniki, wnioski z tej ewaluacji powinny być wykorzystane przy tworzeniu i realizacji kolejnego programu rozwoju szkoły.