Data 21 marca ma symboliczne znaczenie – odnosi się zarówno do nadejścia wiosny, jak i do genetycznego podłoża Zespołu Downa, czyli trisomii 21 chromosomu.
Światowy Dzień Zespołu Downa, znany także jako Dzień Kolorowej Skarpetki, zyskał swój symbol – kolorowe skarpetki nie do pary. Są one wyrazem niedopasowania społecznego i genotypowego, z którym mierzą się osoby z trisomią 21.Celem obchodów tego dnia jest promowanie tolerancji, zrozumienia oraz wsparcia dla osób z Zespołem Downa.
Dnia 14 marca 2025 roku w naszej szkole odbyły się zajęcia otwarte dla rodzicówz okazji obchodów Europejskiego Dnia Logopedy. Zajęcia zostały przygotowane i przeprowadzone przez logopedę szkolnego, p. Edytę Kozinę, przy współpracy pedagogów specjalnych: p. Agaty Kędziora i p. Katarzyny Grabowskiej. Celem było podkreślenie znaczenia ćwiczeń logopedycznych w rozwijaniu umiejętności językowych dzieci. W ramach zaplanowanych aktywności rodzice mieli okazję obserwować swoje dzieci, w jaki sposób wykonują ćwiczenia
Wiosna zbliża się wielkimi krokami i z tej okazji Przedszkole Popołudniowe bierze udział w ogólnopolskim projekcie naukowym pod nazwą "Eksperymenty na 4 pory roku".
Składa się on z czterech bloków tematycznych oraz ma na celu m.in.
*wprowadzenie dzieci w świat nauki poprzez praktyczne doświadczenia i eksperymenty,
Od listopada w naszej szkole działa koło naukowe „Badam, poznaję, uczę się”. Jego celem jest poznawanie zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących w najbliższym otoczeniu. Realizacji tego celu służą eksperymenty prowadzone przez uczniów klas Va i VI. Młodzież samodzielnie przeprowadza różnorodne doświadczenia wykorzystując materiały im dostępne. Uczniowie stawiają hipotezy, sprawdzają je, wyciągają wnioski, uczą się przez działanie. Dokonują obserwacji, kształtują umiejętność logicznego myślenia, rozumowania przyczynowo-