W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie z klasy V realizują Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja. Projekt ten wspiera rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży.
Projekt „Emocja” został wzbogacony przez organizatora w innowację pedagogiczną pt. „EkoEmocje autorstwa Marzeny Dziadkowiec, który realizujemy w formie koła przyrodniczego w klasie IV. Założeniem innowacji jest uwrażliwienie dzieci na drugiego człowieka oraz kształtowanie postaw proekologicznych – poprzez aktywną działalność edukacyjną.
Projekt składa się z pięciu MODUŁÓW:
1. Kraina Kreatywności
2. Kraina Wyobraźni
3. Kraina Mocy Słów
4. Kraina Empatii
5. Kraina Odwagi
CELE OGÓLNE PROJEKTU:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju
zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie
projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych
kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami
i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Eliminowanie zachowań agresywnych.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
INNOWACJA UWZGLĘDNIA KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA POLSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2021/2022:
- Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości
o zdrowie.
- Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia
w dziedzictwo cywilizacyjne Europy.
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
- Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
CZAS TRWANIA PROJEKTU: od 10 września 2021 roku do 20 czerwca 2022 roku
Koordynator projektu w szkole: Katarzyna Grabowska
Współpraca w projekcie:
- kl. V- Anna Grabowska,
- kl. IV- Dorota Ostrowska