Klasy i wychowawcy
w roku szkolnym 2019/2020
1.Anita Adamek 0a
2.Marzena Wawryszuk 0b
3.Lucyna Cichosz 0c
4.Urszula Kubów 0d
5.Elżbieta Tatys 0e
4.Beata Niepogoda-Porzycka I
5.Elżbieta Kwiatoń II
6.Katarzyna Bielak IIIa
7.Anna Siedlecka IIIb
8.Jarosław Bureć IV
8.Siudak Alicja V
9.Iza Cieślik VIa
10.Maria Słoniec VIb
11.Elżbieta Mróz VII
12.Beata Łatwińska VIII
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
W ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Dubience w naszej szkole przyjmuje
Pani pedagog Bożena Ożóg w każdy czwartek miesiąca
Pani psycholog Anna Pawłoś w pierwszy poniedziałek m-ca
Pani logopeda Zofia Medecka w I i III wtorek miesiąca
1) Kierowanie uczniów za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) na badania psychologiczno – pedagogiczne, porady wychowawcze, różne formy terapii pedagogicznej dostępne w poradni.
2) Organizację spotkań pracowników poradni z radą pedagogiczną oraz rodzicami (doradztwo psychologiczno – pedagogiczne).
3) Zaproszenia pracowników poradni na spotkania z uczniami (celem np. wdrażania programów profilaktyczno – wychowawczych, przeprowadzania zajęć z zakresu profilaktyki).
1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
2) określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom uzdolnionym, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
3) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
4) podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły oraz programu profilaktyki szkolnej w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
5) wspieranie działań opiekuńczo wychowawczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki szkolnej,
6) działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
7) współpraca z instytucjami wspierającymi działalność wychowawczą szkoły,
8) badanie i analizowanie przyczyn opuszczania przez uczniów zajęć edukacyjnych,
9) dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole i przedstawianie jej na posiedzeniu rady pedagogicznej,
10) badanie przyczyn niepowodzeń szkolnych uczniów oraz przedstawianie form i metod przeciwdziałania im,
11) współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w zakresie organizowania uczniom i rodzicom wsparcia psychologiczno-pedagogicznego,
12) przeprowadzanie doradztwa pedagogicznego dla rodziców w kontekście aktualnych zagadnień w ramach indywidualnych kontaktów i zebrań z rodzicami,
13) organizowanie różnych form terapii zajęciowej uczniom z objawami niedostosowania społecznego,
14) współpraca z rodzicami uczniów z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi,
15) współpraca z ośrodkami pomocy społecznej oraz innymi instytucjami wspomagającymi w zakresie niesienia pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej,
16) współpraca z policją oraz innymi instytucjami w zakresie zapobiegania patologii i przestępczości wśród nieletnich,
17) prowadzenie dokumentacji wynikającej z zakresu obowiązków pedagoga szkolnego:
a) roczny plan pracy,
b) dziennik pracy,
c) ewidencję uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej,
d) inną dokumentację odzwierciedlającą przeprowadzone diagnozy i analizy sytuacji wychowawczej.
20) realizowanie innych zadań wynikających z potrzeb szkoły
Świetlica szkolna
Godziny otwarcia świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej w Żmudzi w roku szkolnym 2020/2021:
Budynek prz ul Kasztanowej
poniedziałek
7.00 – 9.00
11.30 – 14.45
wtorek
7.00 – 9.00
8.45 - 9.45
10.45 – 15.00
środa
7.00 – 8.00
11.15 –15.00
czwartek
7.00 – 8.00
11.30 – 14.30
piątek
7.00 – 8.00
10.30 – 14.35
1) Bezpośrednia (codzienny kontakt i rozmowy)
2) Rozmowy telefoniczne
1) Sprawowanie opieki nad uczniami dojeżdżającymi do szkoły
2) Sprawowanie opieki nad uczniami, których rodzice pracują dłużej
3) Sprawowanie opieki nad uczniami, którzy nie uczestniczą w zajęciach nieobowiązkowych.
4) Organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej
5) Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
6) Zapewnienie bezpiecznych warunków, sprzyjających harmonijnemu rozwojowi psychofizycznemu .
7) Zapewnienie uczniom pomocy w nauce i stworzenie warunków do nauki własnej
8) Organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej w pomieszczeniach i na powietrzu mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny.
9) Stwarzanie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnej rozrywki oraz kształtowanie nawyków kultury życia codziennego,
10) Umożliwienie realizacji indywidualnych potrzeb dziecka.
11) Upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny osobistej i dbałości o zdrowie.
12) Rozwijanie samodzielności i samorządności oraz aktywności dzieci.
13) Współdziałanie z rodzicami i nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkolnym, psychologiem .
1) systematycznego udział w zajęciach,
2) usprawiedliwienia swojej nieobecności,
3) nieopuszczania świetlicy szkolnej bez uprzedniego zgłoszenia wychowawcy, (osoby, które chcą zwolnić się z zajęć świetlicowych muszą dostarczyć pisemną zgodę rodziców),
4) dbania o porządek i wystrój świetlicy,
5) poszanowania sprzętu i wyposażenia świetlicy,
6) kulturalnego zachowanie się w trakcie zajęć świetlicowych jak i w trakcie pobytu na stołówce, respektowania poleceń nauczyciela-wychowawcy,
7) przestrzegania regulaminu świetlicy.
1) prawo do wyboru zajęć zgodnie z zainteresowaniami;
2) korzystania z pomocy wychowawcy w odrabianiu zadań;
3) wpływa na planowanie pracy w świetlicy;
1) wniosek rodzica o przyjęcie do świetlicy szkolnej
2) roczny plan pracy opiekuńczo – wychowawczej
3) dziennik zajęć świetlicy
4) plan pracy na poszczególne miesiąc
Zasady rekrutacji dzieci do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2023-2024
Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2023-2024
Deklaracja kontynuowania wychowania przedszkolnego 2023-2024
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I 20232024
Terminy rekrutacji do klasy I 2023_2024
Godziny odjazdów autobusów
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W ŻMUDZI
NA LATA SZKOLNE 2012 – 2017
Misja Szkoły Podstawowej w Żmudzi
Jesteśmy szkołą przyjazną i bezpieczną,
ukierunkowaną na wszechstronny rozwój ucznia.
Nasza szkoła to przyjazna placówka, nastawiona na indywidualny rozwój dziecka, jego twórczą edukację i kreatywność w przyjaznym, bezpiecznym środowisku. Mamy ambicje, by nauka w naszej szkole stała się pasją, dzięki której uczniowie z entuzjazmem będą wkraczali w świat wiedzy i poszerzali swoje horyzonty. Zadaniem naszej szkoły jest:
Wizja Szkoły Podstawowej w Żmudzi
Nasza szkoła jest kreatywna oraz wspomagająca rozwój każdego ucznia
na miarę jego potrzeb i możliwości.
Szkoła Podstawowa w Żmudzi jest miejscem, w którym uczeń w atmosferze poczucia bezpieczeństwa, wzajemnego szacunku i zrozumienia oraz wsparcia ze strony nauczycieli, rodziców i środowiska lokalnego nabywa wiedzę, a także umiejętności niezbędne do dalszego etapu kształcenia. Każdemu dziecku stwarzamy właściwe warunki zrównoważonego rozwoju poprzez zaoferowanie mu dostępu do innowacyjnych zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych. Wzmacniamy jego kreatywność, zdolności komunikacyjne oraz umiejętność współpracy w grupie. Dbamy o bliski kontakt z szeroko pojętą kulturą i sztuką. Nad jego rozwojem czuwa kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna, stosująca nowoczesne metody nauczania i wychowania.
Razem z rodzicami wspieramy każde dziecko w poszukiwaniu własnej drogi edukacyjnej. Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu szkoły, są partnerami w podejmowaniu różnorodnych działaniach. Współtworzą prawo szkolne i programy, wspomagają ich realizację oraz prezentują osiągnięcia. Realizacja zadań szkoły możliwa jest dzięki odpowiedniej bazie materialnej.
Priorytetem naszej szkoły jest przestrzeganie wszelkich zasad, które leżą u podstaw kształtowania osobowości młodego człowieka oraz przygotowanie go do odniesienia sukcesu w nauce i w życiu na miarę jego możliwości.
Model absolwenta
Absolwent klasy III
Absolwent Szkoły Podstawowej w Żmudzi:
CELE GŁÓWNE:
Działania dydaktyczno - wychowawcze Pobierz
Zarządzanie i organizacja Pobierz
Baza lokalowo - dydaktyczna Pobierz
MODYFIKACJA KONCEPCJI SZKOŁY WYNIKAJĄCA Z PRZEPROWADZONYCH DEBAT Z UCZNIAMI, NAUCZYCIELAMI, RODZICAMI, PRACOWNIKAMI SZKOŁY ORAZ PRZEDSTAWICIELAMI RÓŻNYCH INSTYTUCJI ZATWIERDZONA DO REALIZACJI NA POSIEDZENIU RADY PEDAGOGICZNEJ W DNIU 30 STYCZNIA 2014 R
1) Więcej dyskotek;
2) Dzień Taty;
3) Wycieczki, spacery;
4) Oglądanie telewizji w szkole;
5) Własne szafki;
6) Więcej zajęć ruchowych;
7) Dodatkowe zajęcia: taniec, plastyka muzyka;
8) Dzień plastyki, informatyki, języka angielskiego;
9) Dzień Zwierzaka
1) Założenie radiowęzła /muzyka, życzenia urodzinowe, komunikaty/;
2) Skrzynka pomysłów, ważnych spraw;
3) Bal: Pory roku;
4) Częstsze dyskoteki;
5) Dyżury uczniowskie /po 1 przedstawicielu klasy/ ;
6) Dzień bez pracy domowej – dwa razy w miesiącu/;
7) Sklepik szkolny;
8) Turnieje dla dziewczyn;
9) Zamykane szafki na książki;
10) Zawieranie kontraktów
11) Konkurs „Mam Talent”
1) Stworzenie Programu Poprawy Efektywności Kształcenia
2) Podwyższenie wyniku sprawdzianu szóstoklasisty
3) Założenie suszarek i podajników mydła w łazienkach
4) nauczycielskich i uczniowskich
5) Organizacja konkursów międzyszkolnych
6) Realizacja programu Zdrowy styl życia
7) Realizacja programu „W –f z klasą”
8) Programy innowacyjne z języka polskiego i angielskiego
9) Praca metodą projektów
10) Pisanie projektów wykorzystujących fundusze unijne
Najlepsi z najlepszych – nagroda ufundowana przez dyrektora:
1) Medal dla najlepszego ucznia
2) Puchar przechodni - klasa z najlepszą średnią w nauce
3) Puchar przechodni – klasa z najlepszą średnią z zachowania
1) Częstsze kontakty z nauczycielami (zeszyt „Korespondencji nauczyciel-rodzic”);
2) Pomoc w organizacji wycieczek i imprez, drobne remonty
3) Systematyczna kontrola rodziców nad osiągnięciami swoich dzieci
4) Inicjowanie przez rodziców spotkań z ciekawymi ludźmi
5) Koła zainteresowań przygotowujące do sprawdzianu
6) Indywidualne podejście do ucznia
7) Sprawiedliwe ocenianie
1) Wykonanie szafek w szatni
2) Możliwość otwierania klas przy odpowiednim zachowaniu uczniów
1) Zorganizowanie imprezy charytatywnej i przeznaczenie dochodu na zakup szkolnego radiowęzła
1) TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI
2) STOWARZYSZENIE „PRZYTULISKO”
3) POLICJA/ POGADANKI, SPRAWDZANIE AUTOKARÓW
4) STRAŻ /WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE PRZYGOTOWYWANIA PRÓBNYCH EWAKUACJI/
5) STRAŻ GRANICZNA /BEZPIECZNE FERIE/
6) STAROSTWO /WARSZTATY EKOLOGICZNE DLA UCZNIÓW, ORGANIZACJA IMPREZ POWIATOWYCH
7) GMINNY OŚRODEK KULTURY
8) OPIEKA SPOŁECZNA-WSPÓŁPRACA Z ASYSTENTEM RODZINY
9) GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
10) PORADNIA PSYCHOLOGICZN0 – PEDAGOGICZNA W DUBIENCE
11) GIMNAZJUM PUBLICZNE W ŻMUDZI
12) STOMATOLOG – PRZEGLĄDY DLA DZIECI
13) OŚRODEK ZDROWIA W ŻMUDZI
14) INSTYTUT PAMIĘCI NARODOWEJ /LEKCJE, GRA EDUKACYJNA/
15) SANEPID /PROGRAMY PROFILAKTYCZNE/
16) PZU /NAGRODY DLA DZIECI/
17) WSPÓŁPRACA ZE SZKOŁAMI W ZAKRESIE ORGANIZACJI I UDZIAŁU UCZNIÓW W KONKURSACH
18) PARAFIA RZYMSKO – KATOLICKA W ŻMUDZI
19) PRAFIA RZYMSKO – KATOLICKA W KLESZTOWIE
20) LUBELSKIE SAMORZĄDOWE CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W CHEŁMIE
21) STOWARZYSZENIE WSPIERANIA AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ „STELLA”
22) GMINNA KOMISJA DO SPRAW ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
23) NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ „AMIMED” W ŻMUDZI
24) WOJEWÓDZKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO W CHEŁMIE
25) ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY „WRZOS”
26) KLUB SPORTOWY „VICTORIA ŻMUDŹ”
27) GIMNAZJUM PUBLICZNE W ŻMUDZI
28) RADA RODZICÓW W ŻMUDZI
29) SZKOŁY Z POWIATU CHEŁMSKIEGO I HRUBIESZOWSKIEGO W ZAKRESIE UDZIAŁU W KOMISJACH KONKURSOWYCH
kierunki rozwoju. Koncepcja odgrywa rolę drogowskazu. Wszystkim członkom społeczności szkolnej wytycza ten sam kierunek działania, mający na celu stworzenie Szkoły przyjaznej i bezpiecznej ukierunkowanej na wszechstronny rozwój ucznia. Koncepcja ulega zmianom i modyfikacjom stwarzając możliwość kreatywności i wprowadzania nowych rozwiązań. W jej tworzenie i modyfikowanie zaangażowane będą różne podmioty mające wpływ na tworzenie Szkoły demokracji: nauczyciele, uczniowie, rodzice, władze gminy, instytucje wspierające szkołę. Koncepcja Szkoły ściśle wiąże się z dokumentami szkoły:
1) Statutem Szkoły
2) Programem Profilaktyki
3) Programem wychowawczym
4) Rocznym planem pracy
1) Ewaluacja odbywać się będzie w etapach:
a) ewaluacja wewnętrzna – przeprowadzana na zakończenie każdego roku szkolnego, ocena efektów podjętych działań, wprowadzenie ewentualnych zmian w programie na następny rok szkolny;
b) ewaluacja końcowa – przeprowadzana na zakończenie realizacji programu rozwoju szkoły, podsumowująca osiągnięte wyniki, wnioski z tej ewaluacji powinny być wykorzystane przy tworzeniu i realizacji kolejnego programu rozwoju szkoły.
ąęść ó It's easy to get started creating your website. Knowing some of the basics will help.
> >
A content management system is software that allows you to create and manage webpages easily by separating the creation of your content from the mechanics required to present it on the web.
In this site, the content is stored in a database. The look and feel are created by a template. The Joomla! software brings together the template and the content to create web pages.
Your site actually has two separate sites. The site (also called the front end) is what visitors to your site will see. The administrator (also called the back end) is only used by people managing your site. You can access the administrator by clicking the "Site Administrator" link on the "User Menu" menu (visible once you login) or by adding /administrator to the end of your domain name.
Log in to the administrator using the username and password created during the installation of Joomla.
To login to the front end of your site use the login form. Use the user name and password that were created as part of the installation process. Once logged-in you will be able to create and edit articles.
In managing your site, you will be able to create content that only logged-in users are able to see.
Once you are logged-in, a new menu will be visible. To create a new article, click on the "Submit Article" link on that menu.
The new article interface gives you a lot of options, but all you need to do is add a title and put something in the content area. To make it easy to find, set the state to published.
The look and feel of your site is controlled by a template. You can change the site name, background colour, highlights colour and more by editing the template options. In the administrator go to the Template Styles and click on My Default Template (Protostar). Most changes will be made on the Options tab.
The boxes around the main content of the site are called modules. You can change the image at the top of the page by editing the Image Module module in the Module Manager.
There is much more to learn about how to use Joomla! to create the web site you envision. You can learn much more at the Joomla! documentation site and on the Joomla! forums.
Strona 4 z 4